lördag 25 januari 2014

Tillbaka till syhörnan

Så! Tillbaka till sömnaden.

Idag har jag varit på Syis med mina härliga arbetskamrater och den här gången var jag betydligt mer koncentrerad än sist. Vis av mina tidigare erfarenheter, tog jag mig an ett lätt syprojekt och blev ganska nöjd med resultatet. Det kommer definitivt bli fler klänningar i mönstret från Onion 2020, även om jag nog kommer att göra lite ändringar nästa gång. Rynket där fram till exempel ska jag sprida ut lite mer, för det drar väldigt konstigt. På denna får det dock vara som det är. Det blev en riktigt mysig vinterklänning ändå.



Rynk på ärmkullen och rynk under oket bak också. Tyget är en stuv från Ohlssons som tyvärr spricker det när det töjs och det syns alltför mycket vid halsöppningen och oket för att det ska vara ok. Synd som tusan, för annars gillar jag tyget skarpt.

1 kommentar:

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!