lördag 25 januari 2014

Jag salvar vidare

Nu får ni inte bli oroliga för att detta har blivit en kräm- och salvblogg istället för en syblogg. Jag har faktiskt några syprojekt som nästan är klara för bloggning och jag lovar att återkomma till mitt vanliga tema snart!

Men nu åter till salvorna. Jag känner mig lite som den ljuva giftkokerskan när jag står med mina små flaskor och burkar och smälter ihop smör, vax och oljor till salvor. Gott doftar det och det går förvånansvärt fort. Så himla roligt!

Den här gången har jag gjort riktigt feta salvor. Först ut en salva som kan användas för hela kroppen (även om det står handsalva på ena burken här nere). Recptet kommer från Sagogrynets blogg. Jag tyckte att den blev lite väl hård så nästa gång kommer jag att ta mer olja.


Att göra egen deo har varit något som jag funderat på ett tag men inte riktigt vågat prova. Man vill ju liksom inte att deon ska misslyckas, för så kul är det ju inte att gå runt och lukta svett. Men så la Punkslöjd ut ett recept på sin blogg som jag tänkte att jag ändå måste testa. Håll tummen för att det funkar!

Receptet till "Hudsprickans skräck" kommer från en go tjej som jag följer på Instagram och består av ullfett, bivax, rapsolja och mandelolja. Nam nam för huden.

4 kommentarer:

  1. Åh vad spännande med alla salvor. Jag kör med kokosolja som universalsmörj men nu blev jag inspirerad!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog ta det lugnt med ullfett om jag hade en känslig hud, det är ganska kraftigt allergiframklallande, har jag för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var bra att veta! Jag har dock inte reagerat på den tidigare, så jag gör ett försök.

      Radera
  3. Vad spännande!! Deon är ju verkligen intressant, det är svårt att hitta utan en massa konstiga tillsatser.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!