fredag 3 december 2010

Gammalt blir nytt -och bytt!

I förra inlägget berättade jag att jag hade en liten hemlighet. Jag har varit med i ett byte, ett do-redo-byte, remake av barnkläder! Nu har mitt paket nått sin mottagare, så nu kan jag lägga ut bilder på det jag sydde:

Före: Våldsamt slitna favvojeans...

Efter: Jeans i strl 90!



Mudden är inte återbrukad, utan kommer ursprungligen från Stoff och Stil. Tygerna till applikationerna hittade jag i den oändliga tyglådan. Men snacka om att jag fick blodad tand, nu lovar jag er att ni skall se fler återbrukade plagg här i bloggen. Det är jättekul att fundera över och se möjligheterna i ett gammalt plagg, och det känns bara så rätt!

10 kommentarer:

  1. Åhhhh gissa om jag ångrar att jag slängde ett par jätteslitna favojeans för ett par dagar sen. Dom är superfina =)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé - och så fina de "nya" byxorna blev!

    SvaraRadera
  3. Fina! Just gamla jeans är ju helt perfekt att göra om till nyheter:)

    SvaraRadera
  4. Sååå fina!! Jag har sparat många gamla jeans, vilket jag är glad för när jag ser dessa! Grymt snygga!

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! Roligt när man kan återanvända saker och göra fint nytt av det! :-)

    SvaraRadera
  6. De är jättefina, kan jag inte säga på nog många ställen :)

    SvaraRadera
  7. Tack allihopa! Jag håller med, jeans är riktigt roliga att återanvända. Frågan är bara varför man köper nya barnkläder? Och varför köper man så mycket nytt tyg??

    SvaraRadera
  8. Visst är det helkul att göra nytt av gammalt!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Åh så underbart söta. Finfina applikationer:)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!