söndag 16 januari 2011

Om att knappa när man är trött


Att sätta knappar när man är trött är inte lyckat, så därför har jag bestämt mig för att aldrig försöka mig på det om jag inte är någorlunda alert. En regel baserad på erfarenhet så att säga. Nåväl, efter min första jobbvecka har jag sannerligen varit trött, men eftersom jag blev sugen på att färdigställa lillkillens tröja bröt jag min regel... Och givetvis satte jag, inte bara en, utan tre knappar åt fel håll. Och eftersom ringtryckknappar har sönder tyget blev det så illa att jag fick byta ut kantbandet i halsen också. Så... en bra regel alltså.

Kantbanden, ja. Det har blivit gula kantband här på sistone. Man kan ju undra sig om jag är överdrivet förtjust i gula kantband, eller om CP:n var trädd i gult. Svar ja på båda, med tonvikt på det senare. Men det blev ju väldigt snyggt måste jag säga, och eftersom lillkillen redan har en klöverbody med bruna kantband blev det ju bra som omväxling. Både kantbandet och klövertyget kommer från JNY och mönstret från Ottobre.

Och så måste jag bara tacka för alla uppmuntrande kommentarer till mitt förra inlägg! Stort tack!

15 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med knapparna, har ju hänt mer än en gång, trots att man tycker att den här gången har jag verkligen kollat extra noga, och inte lär man sig i heller;)Superfin tröja, älskar klövertyget, finns det nu?

    SvaraRadera
  2. Men kära du... man FÅR INTE sätta i knappar när man är trött! Vilken tur att tröjan gick att rädda iaf! Och grymt snygg blev den! Gillar verkligen klövertyget... och gult kantband - super!! :)

    SvaraRadera
  3. *fnissar*
    Nä, hur var det. Inte när man är trött. Och inte om man har för mycket babblande för sig... Knappade inte jag fel typ tre knappar hos dig en gång?! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det kan ju bli lite knäppt med knapparna om man är trött =) Bra lärdom.
    Snyggt igen iallafall!

    SvaraRadera
  5. Å så fin, helt i min smak! Brunt gult och klöver - alla rätt :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin tröja. Jag är så sugen på det där tyget!

    Angående kuvert body så har jag inte kortat av överlappningen utan ringat i halsen. Däremot tog jag av en knapp halv centimeter i ytterkant så axelsömmen skulle bli lite kortare.

    SvaraRadera
  7. Ja, den regeln känner jag mer än väl till! Och ändå så tror man alltid att det är ett lagom IQ-befriat projekt när man är trött. Men jag håller med, man ska vara pigg för att knappa.
    Snyggt med klöver och gult kantband!

    SvaraRadera
  8. Lika fin som de två andra tröjorna - finns en härmrisk här också ;) Brunt + gult = sant <3

    Och det där med knapparna känns så väl igen: jag ska bara... och så sitter man där :(

    SvaraRadera
  9. Super snygg tröja passar så bra med gula kantband!

    Det gäller att följa regel också, det brukar jag ha svårt för =)

    SvaraRadera
  10. Jag tycks vara i gott sällskap! Värst var det när jag knappade ihop en hel halsöppning...

    Tack för era snälla kommentarer!

    SvaraRadera
  11. Åh vilken igenkänningsfaktor i detta med att man inte ksa knappa när man är trött! :(
    Men snygg blev tröjan! Jag brukar inte tycka gult är så snyggt men du har bevisat motsatsen, det är jättesnyggt med gult. :)

    SvaraRadera
  12. Blev ju grymt fint tillslut i alla fall! Gillar massor!

    SvaraRadera
  13. Heihei
    Takk for komentaren;) å strikke en hel er lett når en har mønster og virkelig virkelig ønsker seg sokkene :) Hehe

    Liker så godt bloggen din. Ikke bare har du fine og interessante prosjekt , men jeg liker så godt skrive måten din også. Smiler og flirer med meg selv når jeg leser :) Gøy!
    Truser har eg prøvd å sy en gang men det blev helt pannkaka ;) ønsker meg ein cp ja!! Kanskje det hadde gjort susen ?

    SvaraRadera
  14. Jättefin tröja! Passar superbra med gult kantband till det bruna.

    SvaraRadera
  15. Det första plagget jag sett i klövertyget, ursnygg tröja!/Åsa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!