lördag 22 januari 2011

Tygblöjeinspiration


Jag har börjat tycka att det är lite tråktigt att sy tygblöjor faktiskt. Kanske är det för att det börjat kännas som ett måste, fastän det ju inte är det. Men när man sytt så många blöjor känns det lite onödigt att börja köpa... Och materialet har jag ju hemma, och behovet av blöjor... ja, det är stort! Så jag tänkte att jag skulle ta och prova en ny modell som Emiliten talat sig varm för, Ritablöjan. Den här blöjan har inga knappar, utan hålls på plats med en blöjbyxa av wrapmodell. Om man gör blöjan i frotté kan man även använda en snappi.


De prickiga flanellerna köpte jag på Etsy, uggletyget har jag fått av kompisen Mimpen, och frottétyget är ett loppisfynd som jag gjort tygblöjor i förut. På insidan har jag satt bambustretchfrotté. Och tänk... Så snart jag börjat klippa ut första blöjan kändes det roligt att sy igen, tygerna är så härliga! Och resultatet blev bra, blöjan sitter som en smäck!

9 kommentarer:

  1. Pyssellycka, de ser väldigt väldigt fina ut! Jag gillar den brunprickiga särskilt.

    SvaraRadera
  2. Fina blöjor! Måste också sy, dessa ger inspiration :)

    SvaraRadera
  3. Söta som små karameller!! Måste våga mig på att provsy en blöja snart...

    SvaraRadera
  4. Gud va söta de är. Har faktiskt aldrig provat tygblöjor på min lilla tjej, verkar dock bra.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  5. De är verkligen fina!! Kanske också måste prova det mönstret :-)?
    Och supertack förresten! Ska sy så fort jag bara hinner :-)!!

    SvaraRadera
  6. Underbart, sannerligen underbart!

    SvaraRadera
  7. Roligt att få prova på en ny modell. Det är nackdelen med att först haft tvillingar och sen få en som man ec:ar en del; behövs inga nya blöjs :(
    *s*

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!