lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!



Gott nytt år allihopa!

Mitt nyårslöfte för i år är att sy mer till mig själv! Kategorin "Vuxenkläder" skall få växa.

Inleder året starkt med lite underkläder till mig själv sydda efter mönstret LG-trosan från LG Sömnad. De är ett grymt bra mönster, sitter verkligen jättebra! Och det går så fort att sy dem också, det är verkligen lätt. Det prickiga tyget hittade jag bland stuvarna på Ohlssons tyger. Jag såg direkt att det skulle bli fina trosor av det, det är svagt rosa och har bruna prickar. Till det satte jag brun interlock från JNY. Längst ner kövertyg från DeerDot och JNY-interlock.

14 kommentarer:

  1. Ja, gott nytt år! Vilka fina trosor! Super att du satsar på kläder till dig själv. Det ska jag också göra när jag hittat symaskinen. :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med vuxenkläder. Det borde bli mitt nyårslöfte också. Att sy lite mer vuxet. Ha en toppenstart på Ditt nya år!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilket bra nyårslöfte, och även denna gången jättefina trosor!!!

    SvaraRadera
  4. Jag måste oxå prova att sy trosor till mig själv, det behövs ju alltid.
    Dina är jättefina!/Åsa

    SvaraRadera
  5. Fina trosor, jag blir så imonerad över er som syr underkläder. Det står lååångt ner på min lista :)
    Kul att du har tänkt sy mer till dig i år, det ska bli spänande att se vad du hittar på!

    SvaraRadera
  6. Wow vilka fina trosor! Ha en god fortsättning.

    SvaraRadera
  7. Jag blev så inspirerad att jag var tvungen att köpa mönstret själv. Så nu väntar jag otåligt på att få hem det! Jag behöver verkligen mera trosor!

    SvaraRadera
  8. Kul mimpen! Hon var jättesnabb att skicka när jag beställde, hoppas att du får mönstret snart!

    SvaraRadera
  9. Vilket bra nyårslöfte!
    Ser ut att vra ett jättebra mönster. Det borde man kanske skaffa sig. Tyget har jag också hemma på hyllan och du har rätt, det gjorde sig jättebra sådär!

    SvaraRadera
  10. Superbra nyårslöfte, det ska jag sätta som nr 2 på mina sy-löften (nr 1: bästakompismedmincoverpro)
    Deer-dots tyg är såå fint med, schyssta trosor!

    SvaraRadera
  11. Snygga! Verkar dock lite för svårt för mig att se trosor.. håller mig till lapptäcken ;)

    /Mia :)

    SvaraRadera
  12. sy trosor menar jag.. inte se ;)

    /Mia :)

    SvaraRadera
  13. Supersnygga trosor och ett väldigt bra nyårslöfte!

    SvaraRadera
  14. Du har inte lust att byta mönster med mig?? Om jag har något som du skulle vara intresserad av :-)?
    Maila mig i så fall på andulky@gmail.com
    /Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!