söndag 18 juli 2010

Yes, äntligen!


Jag har försökt få till en bra hätta till tillkillen. Men vad är det med alla köpesmönstren, de funkar ju bara inte! Ottobre 5/2006 t ex, VEMS huvudmått skall man gå efter, bebisens eller kanske mammans? Man kan ju tycka att det är bebisens, men när mössan var klar visade det sig att den passade rätt bra på mitt huvud. Även om hjälmmössor är praktiska vet jag inte om jag vill ha en själv ;-).

Hursomhelst. Nu har jag lyckats. Det blev en blandning mellan Ottobremönstret och en gammal köpeshätta. Och nästa gång vågar jag mig på att sy i något fint tyg också, detta blåa är en överbliven bit muddtrikå från Stoff och Stil. Med något litet tryck kan den nog bli piffig också. Jag använde förstärkt raksöm på kantbandet, men tyvärr (som ni säkert ser) besitter jag inte förmågan att sy rakt med den sömmen... Öva öva.

Jackan sydde jag till storebror när han var en liten plutt. Det är samma mönster som munkisen i hjärttyget. Det är onekligen praktiskt att även ha lite enfärgade, tråkiga plagg också... Allt jag syr har en förmåga att bli lite väl färgsprakande och inte passa till något annat. Detta tyg kommer från den tid då det inte fanns så mycket roligt att välja på och kommer från Stoff och Stil.

1 kommentar:

  1. Helt underbara!!! Både hätta, jacka och gulliga bebisen!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!