torsdag 1 juli 2010

Solhatt, men var är solen?

Det ryktas att värmen har slagit till på allvar i södra Sverige, men här i norr är det ruggigt och lite kallt. Idag spöregnar det. Lillkillen har i alla fall fått en solhatt, för jag vet att det kommer att komma soliga dagar också!

Jag har äntligen fattat hemligheten med solhattar. Det gäller att vara ruggigt noggrann och ha ett bra mönster, annars blir det fult och fel. Det här är tredje hatten jag gör, föregångarna har fått åka rakt i det runda arkivet. Den här är jag i alla fall ganska nöjd med, även om den är liiite stor än så länge. Svamptyget kommer från Stoff och Stil och mönstret kommer Ottobre 3/2009.

1 kommentar:

  1. Vansinnigt söt!! Du vet att jag älskar svampar! :) Kul att mönstret funkade. Jag har klippt ut en hatt i det mönstret men inte sytt den än. Hoppas den passar min lillstrumpa också.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!