söndag 4 januari 2009

Dagiskasse


Knåpmoders dagiskasse är verkligen enkel att sy, och superpraktisk. Vi har använt vår dagligen i ett halvår snart, och nu är det dags för en ny. Den här gången satte jag inga kantband i öppningarna för att få lite variation. Öppningarna fick dessutom bli ganska stora så att det är lätt att få i och ur saker.
Tyget är ett tunt manchestertyg som jag hittade på Ohlssons tyger. Såhär i efterhand tänker jag att det nog hade varit en bra idé att staga upp det lite med ett mellanlägg.

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart tyg!! Önskar att jag bodde närmre någon Olssons-affär. Och Jofotex!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är tyget härligt! Skulle passa jättebra till en barnklänning. Jag skulle heller inte ha något emot att bo närmare Jofotex...

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!