måndag 6 september 2010

Köksflärd


Min vän J, som bloggarDen lilla gröna, och jag diskuterade häromdagen lindisktrasans förträfflighet. Vi var helt överens om att det inte finns något som rår på intorkad mat så effektivt och skonsamt (nu låter jag som TV-reklamen, haha) som en lindisktrasa. Jag blev lite inspirerad och passade på att virka ett par i TV-soffan häromkvällen.

Jag virkar disktrasor i ena maskbågen för att de skall bli luftiga och torka snabbt. Som en effekt av det blev vågmönstret mer framträdande också! Hos Stickig finns en bra beskrivning på hur man gör mönstret.

8 kommentarer:

  1. Så snygg! :) Riktigt lyxig! Jag försökte mig på en egen trasa med vanliga stolpar men den blev så ful att den knappt duger till trasa ens! Haha...

    SvaraRadera
  2. Men vad säger du, med ditt lyxiga, handfärgade ekogarn? Vad hände?

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Den fick bättre form än min va?! Hahaha...

    SvaraRadera
  4. Ursnygg disktrasa! Färgen är kanonfin och mönstret hur läckert som helst.
    Maria

    SvaraRadera
  5. Men oj vad snyggt. Man kanske skulle lära sig att virka. Vi använder mycket lintrasa här i köket.

    SvaraRadera
  6. Jag är inte riktigt övertygat om virkade eller stickade disktrasor. De måste torka i evigheter! Men färgen på dem här är härlig!

    SvaraRadera
  7. Iwona, men jag tycker nog inte att de torkar så långsamt. Det är klart, man måste vrida ur dem ordentligt och de torkar ju inte lika snabbt som en wettex. Och så har jag många trasor att varva mellan också, de hinner aldrig bi sunkiga.

    SvaraRadera
  8. Såg din disktrasa på sjalbarn. Superfin!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!