måndag 5 januari 2015

För lätt?

Okej, jag är lite nedslagen av byxorna som inte blev riktigt som jag tänkte mig. Jag ger mig på dem igen en annan dag och syr mig något lätt för att muntra upp mig.

Jag har en riktig favoritkjol från Indiska som jag tänkt att jag ska kopiera en vacker dag. Det blev idag, för igår hittade jag ett passande tyg på Ohlssons, en viskos i lejongult. Kjolen är i princip bara en tub, lite samlare upptill än nedtill. Och så ett 3 cm brett gummiband i midjan. Fålla... Klart! Nu blev jag glad igen.

Nu visade det sig ganska snart att tyget är lite genomskinligt. En underkjol och så var det problemet löst!


Om man är lite noga av sig ser man till att ha sömnlösa underkläder när man har en kjol som denna. 

4 kommentarer:

  1. Fin som alltid när du syr! Ibland behöver man bara få göra något rationellt och enkelt :)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! Ja, pang på ba så att det blir klart!

      Radera
  2. Blir inspirerad av din blogg! Har funderat på en vanlig trikåkjol, typ den gula du sydde, men i svart. Vet ej hur det kan va så svårt att komma igång med den, för precis som du skrev så är det ett ganska snabbt projekt.. Roligt att du använt Jenny Hellströms mönster för jag har just beställt hennes två böcker! Byxor åt mig själv tror jag dock inte jag vågar mej på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att du vågar dig på byxor! Det är ju ett projekt som tar lite längre tid och kräver en del tänkande, vilket ju är kul om man är upplagd för det! Men snabba kjolar är inte dumt heller. Det är härligt att kunna göra ett helt nytt plagg på bara en liten stund.

      Radera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!