torsdag 11 november 2010

Hooo...



Ni får ursäkta, men jag trodde att det skulle bli en käck bild om jag la blöjan på det randiga E-slöjdtyget tyget som jag köpte på Syfestivalen i helgen. Det blev visst lite skrikigt för ögonen... Blöjan är i alla fall sydd i flanell från Ohlssons tyger. Tvättrådet sa 40 grader, och det skulle man nog ha hållit sig till, för trycket börjar redan bli sådär lite vitt... Nåja, det var värt ett försök. Jag gjorde ett matchande inlägg till också. Två lager bambufleece och ett lager flanell viks i tre och läggs in i blöjans pocketöppning.

5 kommentarer:

  1. Snyggt!!

    Det där tyget har jag ocksåspanat på.

    SvaraRadera
  2. Tjusigt!

    De har det så bra våra småpojkar, får ha så snygga blöjor hela tiden! :)

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Hoppas verkligen att jag får nånting sålt på marknaden :) Du syr jättefina tygblöjor! Är ganska sugen på att prova.. men jag vet inte vart jag ska börja.. jag vet knappt vad pul är.. och inlägg.. å ja du förstår... :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade förbi och ville lämna en hälsning!